Budowanie efektywnych zespołów w bibliotekach - warsztat
14 maja 2019 r., wtorek, godz. 9.00-12.00, sala audytoryjna nr 8
Na powodzenie i efektywność funkcjonowania bibliotek i instytucji kultury oprócz czynników materialnych, technicznych i finansowych, istotny wpływ mają ludzie, ich umiejętności, kompetencje, możliwości oraz wyznawane wartości. Równie ważne są relacje między ludźmi, forma organizacji ich pracy oraz role jakie pełnią w zespole.
KORZYŚCI
Dzięki udziałowi w tych warsztatach:
- Nauczysz się budować dobrze funkcjonujące zespoły
- Dowiesz się jak skutecznie rozwiązywać problemy w swoim zespole
- Rozwiniesz indywidualne i zespołowe kompetencje zawodowe, uwzględniając przy tym odmienność typów osobowości
- Nauczysz się poprzez współpracę i osiąganie maksymalnej satysfakcji wydobywać ukryty potencjał zespołu
PROGRAM
Przedstawienie zagadnień związanych z budowaniem efektywnego zespołu
- Motywowanie
- Kultura organizacyjna (normy, cele)
- Komunikacja w zespole
- Rozwiązywanie konfliktów w zespole
Paweł Pioterek:
Pracownik Biblioteki Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu na stanowisku kustosz dyplomowany. Jego praktyka koncentruje się wokół zagadnień psychologii zarządzania i marketingu bibliotecznego. Autor kilkudziesięciu artykułów i 3 skryptów: „Budowanie efektywnego zespołu w bibliotece”, „Plan marketingowy dla biblioteki fachowej” oraz „Technika pisania prac dyplomowych”. Prowadzi badania dotyczące satysfakcji użytkowników bibliotek oraz bibliotekarstwa w Hiszpanii. Jego doświadczenie obejmuje także szkolenia z zakresu budowania efektywnego zespołu, ról zespołowych oraz rozwiązywania konfliktów. Aktywnie działa w Stowarzyszeniu Bibliotekarzy Polskich pełniąc funkcję sekretarza Okręgu Wielkopolskiego. Laureat wielu nagród, m.in. Nagrody Głównej A. Wojtkowskiego dla najlepszego bibliotekarza Wielkopolski.