Zasoby naukowe i dydaktyczne

Biblioteka Uniwersytecka w Toruniu jest  jedną z największych bibliotek akademickich w Polsce, gromadzi około 3 mln różnego typu materiałów. Otrzymuje każdą polską publikację w ramach ustawy o egzemplarzu obowiązkowym, dla czytelników oznacza to dużą kompletność zasobów, choć praktycznie szacuje się braki na 30%.

Pracownicy mają do dyspozycji kolekcje rozmieszczone w Bibliotece Głównej i bibliotekach wydziałowych, katalogi, bibliografie oraz zasoby pełnotekstowe dostępne online. Jeśli brakuje jakiejś pozycji w Bibliotece prosimy o przesyłanie dezyderat do Sekcji Gromadzenia Zbiorów: (+48-56) 611-4214  Grzegorz.Szturo@bu.umk.pl.

Katalogi

Bazy i repozytoria:

Czasopisma naukowe:

Biblioteki cyfrowe:

Świat nauki ma do dyspozycji otwarty zasób pełnotekstowy artykułów naukowych, raportów i monografii (ponad 120 mln prac) dostępnych przez  dwie najważniejsze wyszukiwarki naukowe:

  • BASE - otwarte materiały naukowe repozytoriów świata

  • Google Scholar - otwarte materiały naukowe świata z cytowaniami i narzędziami do śledzenia własnych cytowań.

Otwarte Zasoby Edukacyjne (OZE) – wyszukiwarki światowe
Otwarte Zasoby Edukacyjne (OZE) – polskie zasoby instytucjonalne

Portal Otwarte Zasoby – katalog otwartych zasobów od grafik i zasobów dziedzictwa narodowego po scenariusze lekcji, e-podręczniki opracowany przez Kamila Śliwowskiego z KOED.

Narzędzia do zdalnego nauczania strona opracowana przez Kamila Śliwowskiego i Van Anh Dam z Centralnego Domu Technologii.

Dodatkowo:

Jeśli chcecie Państwo poszerzać wiedzę na temat zasobów naukowych czy dydaktycznych zapraszamy do kursu, który został przygotowany na otwartej platformie Moodle "Otwarte zasoby naukowe i edukacyjne". Jest upowszechniony na wolnych licencjach CC BY-SA. Możecie Państwo wykorzystywać jego treści w dowolny sposób.

Menedżer bibliografii

Mendeley strona dedykowana

UMK posiada subskrypcję Mendeley Institutional Edition oraz dostęp do konta Premium. Konto tego typu zapewnia większą przestrzeń dyskową oraz funkcje wspierające społecznościową współpracę między naukowcami