|
Towarzystwo Przyjaciół Archiwum Emigracji - Statut
|
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§ 1
- Nazwa stowarzyszenia brzmi: "Towarzystwo Przyjaciół Archiwum Emigracji", zwane dalej "Stowarzyszeniem".
- Stowarzyszenie może używać także nazw skróconych: "Towarzystwo Przyjaciół AE" lub "TPAE".
- Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach nie zarobkowych.
§ 2
- Stowarzyszenie działa w oparciu o przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach (tekst jednolity: Dz.U. z roku 2001, Nr 79, poz. 855, z późn.zm.), zwanej dalej "Ustawą" oraz na podstawie niniejszego Statutu.
- Stowarzyszenie zostaje utworzone na czas nieoznaczony.
§ 3
- Siedzibą Stowarzyszenia jest miasto Toruń.
- Stowarzyszenie działa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z obowiązującym w Polsce porządkiem prawnym, a także zagranicą, z poszanowaniem wszelkich mających zastosowanie praw.
- Stowarzyszenie może przystępować do innych organizacji, w tym do organizacji międzynarodowych, jeżeli nie narusza to zobowiązań wynikających z umów międzynarodowych, których Rzeczpospolita Polska jest stroną.
- Stowarzyszenie może założyć związek stowarzyszeń, zgodnie z zasadami określonymi w Ustawie.
§ 4
- Stowarzyszenie uzyska osobowość prawną i rozpocznie swoją działalność z chwilą wpisania go do Krajowego Rejestru Sądowego.
- Stowarzyszenie może używać flagi, godła, pieczęci i innych znaków oraz symboli graficznych, a także ustanawiać honorowe tytuły i odznaczenia za zasługi dla Stowarzyszenia.
ROZDZIAŁ II
Cele Stowarzyszenia i sposoby ich realizacji
§ 5
- Cele Stowarzyszenia to:
- wspieranie działalności Archiwum Emigracji,
- gromadzenie, opracowywanie i upowszechnianie archiwaliów, księgozbiorów, pamiątek, dzieł sztuki oraz innych przedmiotów kultury materialnej Polonii i emigracji, będących integralną częścią dziedzictwa narodowego Polski i Polaków,
- propagowanie dobrego wizerunku Polski, Polaków, Polonii oraz emigracji w krajach Unii Europejskiej i na całym świecie,
- dbałość o zachowanie i rozwijanie narodowych tradycji, kultury i języka polskiego wśród Polonii, emigracji i Polaków zagranicą,
- umacnianie poczucia więzi narodowej Polaków mieszkających zagranicą z Ojczyzną,
- popularyzacja dorobku kulturowego, artystycznego oraz naukowego Polonii i emigracji na świecie, a także prowadzenie badań naukowych w tym zakresie.
- Nadrzędną zasadą działania Stowarzyszenia jest prymat celów określonych w ust. 1 nad indywidualnymi interesami jego członków.
§ 6
- Stowarzyszenie realizuje swoje cele statutowe współdziałając z organami władzy państwowej i samorządowej, organizacjami polonijnymi oraz emigracyjnymi, stowarzyszeniami i instytucjami naukowymi, środkami społecznego przekazu, a także z osobami prawnymi i fizycznymi zainteresowanymi współpracą ze Stowarzyszeniem, przez:
- pozyskiwanie zbiorów archiwalnych bibliotecznych i muzealnych przeznaczonych dla Archiwum Emigracji,
- ochronę pozyskanych zbiorów, konserwację, katalogowanie i upowszechnianie na wszystkie dostępne sposoby,
- profesjonalne porządkowanie i inwentaryzowanie zbiorów polonijnych, emigracyjnych, kolekcji archiwalnych i muzealniczych w Polsce i na świecie,
- prowadzenie i zlecanie prowadzenia badań naukowych nad dziejami emigracji polskiej,
- fundowanie stypendiów dla osób prowadzących badania w zakresie Polonii lub emigracji,
- organizowanie sympozjów, konferencji, spotkań seminaryjnych w Polsce i zagranicą oraz udział w podobnych spotkaniach,
- organizowanie wystaw, wernisaży, spotkań autorskich i promocji artystów oraz twórców polonijnych i emigracyjnych,
- inicjowanie, prowadzenie i zarządzanie galeriami, instytutami oraz muzeami edukacyjnymi,
- prowadzenie działalności wydawniczej (książki, czasopisma, katalogi i materiały reklamowe) związanej z działalnością statutową w celu upowszechniania dziejów Polonii i emigracji, a także promowania jej dorobku oraz posiadanych zbiorów - w szczególności opracowania autorskie i techniczne z wykorzystaniem dostępnych nośników: druk, płyty CD, płyty multimedialne, realizacje dźwiękowe, wizualne i filmowe,
- pozyskiwanie, konserwację i ochronę zbiorów muzealnych (darowizny, zakup, wymiana) oraz realizowanie wystaw,
- tworzenie warunków do pełnego i powszechnego dostępu do posiadanych zbiorów, wyników prac naukowych, materiałów z sympozjów i konferencji,
- wynajmowanie, zakup i posiadanie nieruchomości w celu prawidłowego i bezpiecznego przechowywania oraz udostępniania zbiorów, a także zapewnienia warunków lokalowych niezbędnych do pracy twórczej i programowej związanych z prowadzeniem działalności statutowej,
- fundowanie i przyznawanie dyplomów, odznak, wyróżnień i nagród dla osób fizycznych oraz instytucji zasłużonych dla idei Stowarzyszenia,
- kreowanie i sponsorowanie przedsięwzięć pożytecznych dla idei Stowarzyszenia i związanych z jego działalnością statutową,
- Dla osiągnięcia swych celów statutowych Stowarzyszenie wspiera działalność Archiwum Emigracji, a także może wspierać działalność innych osób fizycznych lub prawnych, których cele i działalność są zbieżne z działalnością Stowarzyszenia.
§ 7
Realizując zdefiniowane powyżej cele, Stowarzyszenie opiera swoją działalność na pracy społecznej własnych członków, jednakże może zatrudniać pracowników do prowadzenia poszczególnych kategorii spraw.
§ 8
- Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, według ogólnych zasad określonych w odrębnych przepisach.
- Dochód z działalności gospodarczej Stowarzyszenia może służyć wyłącznie realizacji jego celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału pomiędzy członków.
- Podjęcie działalności gospodarczej przez Stowarzyszenie wymaga pisemnej uchwały Zarządu. Uchwała taka podejmowana jest zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków Zarządu.
- Po podjęciu uchwały, o której mowa w ust. 3 oraz rejestracji Stowarzyszenia w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, Stowarzyszenie może rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie:
- działalność wydawnicza; poligrafia i reprodukcja zapisanych nośników informacji,
- pozostała sprzedaż hurtowa,
- handel detaliczny prowadzony poza siecią sklepową,
- hotele i restauracje,
- działalność związana z turystyką,
- obsługa nieruchomości,
- informatyka,
- reklama,
- działalność związana z rekrutacją i udostępnianiem pracowników,
- działalność komercyjna gdzie indziej nie sklasyfikowana,
- edukacja,
- opieka wychowawcza i społeczna,
- działalność związana z kulturą, rekreacją i sportem.
- działalność bibliotek, archiwów, muzeów i pozostała działalność kulturalna.
- Podjęcie uchwały określonej powyżej w ust. 3 nie będzie stanowiło zmiany niniejszego Statutu.
ROZDZIAŁ III
Prawa i obowiązki członków
§ 9
Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na:
- zwyczajnych,
- wspierających,
- honorowych.
§ 10
- Z zastrzeżeniem treści ust. 2 i 3, członkiem zwyczajnym Stowarzyszenia może być każda osoba fizyczna posiadająca obywatelstwo polskie oraz pełną zdolność do czynności prawnych oraz nie pozbawiona praw publicznych.
- Członkiem zwyczajnym może być także cudzoziemiec, który spełnia wszystkie warunki określone w ust. 1, za wyjątkiem warunku posiadania obywatelstwa polskiego.
- Członkostwo zwyczajne nabywają:
- osoby które uchwaliły niniejszy statut - z chwilą rejestracji Stowarzyszenia w Krajowym Rejestrze Sądowym,
- osoby, które złożą wypełnioną deklarację członkowską - z chwilą podjęcia przez Zarząd Stowarzyszenia zwykłą większością głosów uchwały o przyjęciu kandydata w poczet członków zwyczajnych.
§ 11
Do obowiązków członka zwyczajnego należy w szczególności:
- przestrzeganie postanowień statutu oraz innych wewnętrznych regulacji Stowarzyszenia, w tym uchwał jego władz, pod warunkiem że są one w pełni zgodne z Ustawą i obowiązującym prawem,
- czynne uczestnictwo w realizacji statutowych celów Stowarzyszenia,
- aktywne propagowanie idei Stowarzyszenia i pozyskiwanie nowych członków,
- regularne opłacanie składek członkowskich.
§ 12
Członek zwyczajny ma prawo brać pełny udział w działalności Stowarzyszenia, w szczególności:
- wybierać i być wybieranym do władz Stowarzyszenia, tj. posiada czynne i bierne prawo wyborcze,
- uczestniczyć z głosem stanowiącym w Walnym Zebraniu,
- zgłaszać wnioski i postulaty dotyczące działalności Stowarzyszenia,
- korzystać z pomocy Stowarzyszenia,
- posiadać legitymację członkowską Stowarzyszenia.
§ 13
- Członkiem wspierającym Stowarzyszenia może być każda osoba fizyczna lub osoba prawna zainteresowana merytoryczną działalnością Stowarzyszenia, która zadeklaruje Stowarzyszeniu pomoc w dowolnej formie (w tym w postaci świadczeń osobistych, pomocy finansowej, rzeczowej, etc.), a także która złoży pisemny wniosek i zostanie przyjęta przez Zarząd w poczet członków wspierającym na zasadach określonych w § 10 ust. 3 pkt b).
- Członek wspierający posiada prawa określone w § 12 pkt 3 i 5 oraz prawo uczestniczenia w Walnym Zebraniu z głosem doradczym, z zastrzeżeniem treści ust.3.
- Osoba prawna będąca członkiem wspierającym działa w Stowarzyszeniu za pośrednictwem swojego przedstawiciela.
§ 14
- Członkiem honorowym Stowarzyszenia może zostać dowolna osoba fizyczna szczególnie zasłużona dla realizacji jego celów statutowych. Członkostwo honorowe nadaje Zarząd.
- Członek honorowy posiada wszystkie prawa członka zwyczajnego, a jednocześnie jest zwolniony z obowiązku opłacania składek.
§ 15
- Utrata członkostwa Stowarzyszenia następuje na skutek:
- śmierci osoby fizycznej lub likwidacji osoby prawnej,
- pisemnej rezygnacji złożonej Zarządowi przez członka,
- wykluczenia członka przez Zarząd z powodu:
- działania na szkodę Stowarzyszenia,
- działania sprzecznego ze statutem lub z wewnętrznymi regulacjami Stowarzyszenia, w tym z uchwałami jego władz,
- popełnienia czynu niegodnego członka Stowarzyszenia, w szczególności czynu zabronionego,
- utraty praw obywatelskich na mocy prawomocnego wyroku sądowego,
- zalegania z opłatą składek członkowskich za więcej niż 6 miesięcy, po uprzednim bezskutecznym pisemnym upomnieniu.
- Do procedury wykluczenia członka mają odpowiednie zastosowanie postanowienia § 10 ust. 3 pkt b).
§ 16
- Od uchwały Zarządu w przedmiocie wykluczenia członka lub odmowy przyjęcia go w poczet członków Stowarzyszenia przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania, złożone na co najmniej 30 dni przed terminem jego odbycia.
- Odwołanie od uchwały Zarządu w przedmiocie wykluczenia lub odmowy przyjęcia jest rozpatrywane w drodze uchwały Walnego Zebrania podjętej zwykłą większością głosów. Jeśli odwołujący się jest obecny na Walnym Zebraniu, podjęcie uchwały powinno nastąpić po wysłuchaniu Zarządu i odwołującego się, chyba że odwołujący się nie chce zabrać głosu.
ROZDZIAŁ IV
Władze Stowarzyszenia
§ 17
Władzami Stowarzyszenia są:
- Walne Zebranie Członków, zwane dalej "Walnym Zebraniem",
- Komisja Rewizyjna,
- Zarząd.
§ 18
- Kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej trwa sześć lat. Ilość kadencji jest nieograniczona.
- W przypadku rezygnacji z funkcji przez członka Zarządu lub Komisji Rewizyjnej w czasie trwania kadencji, pozostałym członkom tych władz przysługuje prawo dokooptowania członka. Liczba członków dokooptowanych nie może jednak przekraczać 1/3 statutowej liczby członków danego organu.
- Kadencja wszystkich członków Zarządu lub Komisji Rewizyjnej kończy się jednocześnie - w dniu odbycia sprawozdawczo-wyborczego Walnego Zebrania.
§ 19
- Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych statutem, uchwały wszystkich władz Stowarzyszenia zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy ich członków uprawnionych do głosowania (quorum).
- Przy podejmowaniu uchwał członkowi władz przysługuje jeden głos.
§ 20
- Walne Zebranie jest najwyższą władzą Stowarzyszenia.
- Walne Zebrania mogą być zwyczajne lub nadzwyczajne.
- Na co najmniej 14 dni przed wyznaczonym terminem Walnego Zebrania, Zarząd informuje pisemnie członków Stowarzyszenia o jego miejscu, terminie i porządku obrad.
- Obrady Walnego Zebrania są protokołowane. Załącznikiem do protokołu jest lista obecności.
- Walnemu Zebraniu przewodniczy Prezes Zarządu, chyba że Walne Zebranie powierzy prowadzenie innemu członkowi Stowarzyszenia.
- W Walnym Zebraniu powinni w miarę możliwości uczestniczyć członkowie Władz Stowarzyszenia.
§ 21
- Zwyczajne Walne Zebranie zwołuje Zarząd co najmniej raz w roku - w terminie do końca maja roku następującego po upływie roku obrachunkowego lub co sześć lat (lub częściej, w razie takiej potrzeby) jako sprawozdawczo-wyborcze.
- Zwyczajne roczne Walne Zebranie i sprawozdawczo-wyborcze Walne Zebranie może odbyć się w tym samym terminie, jako jedno Walne Zebranie.
- Przedmiotem obrad zwyczajnego corocznego Walnego Zebrania musi być w szczególności:
- rozpatrzenie i zatwierdzenie rocznego sprawozdania finansowego, w tym sprawozdania Zarządu,
- udzielenie absolutorium członkom Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
- podjęcie decyzji w przedmiocie pokrycia straty.
- Przedmiotem sprawozdawczo-wyborczego Walnego Zebrania musi być:
- udzielenie absolutorium ustępującym członkom Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
- wybór członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej na następną kadencję.
- W przypadku nie udzielenia absolutorium członkowi Zarządu lub Komisji Rewizyjnej nie można takiego członka wybrać w skład Zarządu ani Komisji Rewizyjnej.
- Członek Zarządu lub Komisji Rewizyjnej jest wyłączony od głosowania nad absolutorium dla jego osoby lub od głosowania nad absolutorium dla wszystkich członków organu, którego jest członkiem.
§ 22
Poza sprawami wymienionymi w § 21 i w innych postanowieniach statutu, do kompetencji Walnego Zebrania należy:
- ustalanie w drodze uchwał głównych kierunków działalności Stowarzyszenia,
- powoływanie, z zastrzeżeniem treści § 18 ust. 2, § 26 ust. 4 i § 27 ust. 3, odwoływanie i zawieszanie w czynnościach członków Zarządu i Komisji Rewizyjnej,
- podjęcie uchwały o pociągnięciu do odpowiedzialności wobec Stowarzyszenia członka jego władz,
- nadzór nad uchwałami Zarządu i Komisji Rewizyjnej, w tym ich uchylanie lub zmiana jeśli są niezgodne z Ustawą, innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, statutem lub uchwałami Walnego Zebrania,
- rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu w przedmiocie utraty członkostwa lub odmowy przyjęcia w poczet członków Stowarzyszenia,
- ustalanie wysokości składek członkowskich, z zastrzeżeniem treści § 32 ust. 1,
- zmiana statutu,
- rozwiązanie Stowarzyszenia,
- inne sprawy nie zastrzeżone przez statut do kompetencji Zarządu lub Komisji Rewizyjnej.
§ 23
- Nadzwyczajne Walne Zebranie zwołuje Zarząd:
- w przypadkach określonych statutem lub z własnej inicjatywy,
- na pisemny wniosek Komisji Rewizyjnej lub 1/3 liczby członków zwyczajnych, określający zarazem proponowany porządek obrad,
- W razie nie zwołania przez Zarząd nadzwyczajnego Walnego Zebrania w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt b, takie Zebranie może zostać zwołane przez Komisję Rewizyjną lub 1/3 członków zwyczajnych. W takim przypadku stosuje się postanowienia § 20 ust. 3.
§ 24
- W przypadku braku quorum wymaganego podczas Walnego Zebrania ("I termin"), niezwłocznie zwołuje się kolejne Walne Zebranie ("II termin"), którego uchwały są ważne bez względu na ilość uczestniczących w nim członków.
- Uchwały w przedmiocie zmiany statutu lub rozwiązania Stowarzyszenia zapada większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania w I terminie oraz bez względu na liczbę obecnych w II terminie.
§ 25
- Organem kontroli wewnętrznej Stowarzyszenia jest Komisja Rewizyjna.
- Komisja Rewizyjna składa się z od trzech do siedmiu osób, w tym z Przewodniczącego, Wiceprzewodniczącego i Sekretarza.
- W uzasadnionych przypadkach, Walne Zebranie może powołać w skład Komisji Rewizyjnej osobę fizyczną nie będącą członkiem Stowarzyszenia.
§ 26
- Do kompetencji i obowiązków Komisji Rewizyjnej należy nadzór nad sprawami finansowymi Stowarzyszenia oraz kontrola zgodności działań Zarządu z prawem, statutem i uchwałami Walnego Zebrania i Komisji Rewizyjnej.
- Ponadto do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
- przygotowywanie projektów rocznych budżetów Stowarzyszenia, o ile Komisja uzna, że wielkość przychodów i kosztów Stowarzyszenia tego wymaga,
- wszechstronna kontrola działalności Stowarzyszenia dokonywana przed rocznym Walnym Zebraniem oraz składanie Walnemu Zebraniu sprawozdania z takiej kontroli,
- podejmowanie decyzji o zewnętrznym audycie finansowym lub prawnym i wybór podmiotu przeprowadzającego taki audyt lub badanie sprawozdania finansowego,
- podejmowanie decyzji w sprawie zwrotu członkom Zarządu uzasadnionych kosztów poniesionych przy wykonywaniu przez nich funkcji.
- W związku z wykonywaniem funkcji kontrolnych i nadzorczych, Komisji Rewizyjnej przysługuje prawo wglądu we wszystkie dokumenty Stowarzyszenia oraz prawo domagania się wyjaśnień od członków Zarządu i pracowników lub współpracowników Stowarzyszenia.
- Pierwszy skład Komisji Rewizyjnej na okres sześcioletniej kadencji został wybrany przez założycieli Stowarzyszenia przy uchwalaniu niniejszego statutu.
§ 27
- Zarząd składa się z od jednej do pięciu osób, w tym Prezesa wybieranych przez Walne Zebranie spośród członków Stowarzyszenia, z zastrzeżeniem treści ust. 2 i 3.
- Walne Zebranie może powołać w skład Zarządu osobę fizyczną nie będącą członkiem Stowarzyszenia, co wymaga uchwały podjętej większością 2/3 głosów członków obecnych na Zebraniu.
- Pierwszy skład Zarządu został wybrany na okres sześcioletniej kadencji przez założycieli Stowarzyszenia przy uchwalaniu niniejszego statutu.
§ 28
Do kompetencji i obowiązków Zarządu należy:
- reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz we wszelkich sprawach i składanie w jego imieniu oświadczeń woli, w tym w zakresie zaciągania zobowiązań majątkowych,
- zarządzanie Stowarzyszeniem i administrowanie jego majątkiem,
- ustalanie szczegółowych kierunków działania Stowarzyszenia,
- uchwalanie rocznego budżetu, o ile jego projekt został przygotowany przez Komisję Rewizyjną,
- realizowanie uchwał Walnego Zebrania i Komisji Rewizyjnej,
- sporządzanie corocznego sprawozdania finansowego, w tym sprawozdania Zarządu,
- podejmowanie uchwał w przedmiocie nabycia i utraty członkostwa Stowarzyszenia,
- podejmowanie decyzji o nawiązaniu, zmianie i rozwiązaniu stosunku pracy z pracownikami Stowarzyszenia oraz zawieraniu, zmianie i rozwiązywaniu umów cywilnoprawnych,
- rozpatrywanie sporów pomiędzy członkami w zakresie działalności Stowarzyszenia,
- ustanawianie i nadawanie tytułów honorowych, odznaczeń itp. wyróżnień Stowarzyszenia,
- nadawanie członkostwa honorowego,
- niezwłoczne zawiadamianie sądu rejestrowego o zmianach statutu oraz zmianach w składzie Zarządu lub Komisji Rewizyjnej.
§ 29
- Do reprezentowania (składania oświadczeń woli) i zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu Stowarzyszenia uprawnieni są: jednoosobowo Prezes Zarządu lub dwóch innych członków Zarządu - działając łącznie.
- Procedurę podjęcia działalności gospodarczej określa § 8 ust. 3 i 4 statutu.
ROZDZIAŁ V
Majątek i finanse Stowarzyszenia
§ 30
- Majątek Stowarzyszenia powstaje ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z własnej działalności, dochodów z majątku Stowarzyszenia oraz z ofiarności publicznej.
- Z zachowaniem obowiązujących przepisów, Stowarzyszenie może przyjmować dotacje, subwencje, granty, subsydia, darowizny, spadki i zapisy oraz korzystać z ofiarności publicznej.
- Majątek Stowarzyszenia przeznacza się na jego działalność statutową i administracyjną.
- Członkowie Stowarzyszenia (zwyczajni, wspierający i honorowi) nie odpowiadają za żadne zobowiązania Stowarzyszenia, w szczególności za zobowiązania finansowe.
§ 31
- Gospodarka finansowa Stowarzyszenia jest prowadzona zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a jego rachunkowość zgodnie z przepisami o rachunkowości.
- Rokiem obrachunkowym (obrotowym) Stowarzyszenia jest rok kalendarzowy, z tym że sprawozdanie finansowe i księgi za rok 2006 zostaną połączone ze sprawozdaniem finansowym i księgami za rok 2007.
- Zarząd zobowiązany jest zapewnić Stowarzyszeniu obsługę rachunkową wykonywaną przez pracownika lub podmiot uprawniony do prowadzenia ksiąg.
§ 32
- Do czasu podjęcia przez Walne Zebranie uchwały w przedmiocie wysokości składki członkowskiej, założyciele Stowarzyszenia ustalają składkę miesięczną dla każdego członka zwyczajnego i wspierającego w kwocie 5 złotych, płatną do 15 dnia każdego miesiąca kalendarzowego, począwszy od miesiąca grudnia 2006 roku.
- Składki mogą być płatne także kwartalnie (3 składki) - do końca pierwszego miesiąca danego kwartału lub rocznie (12 składek) - do końca pierwszego kwartału danego roku kalendarzowego.
- W przypadku płatności składki dokonanej w obcej walucie, do przeliczenia wpłaconej kwoty na polskie złote stosuje się średni kurs NBP dla danej waluty obowiązujący w dniu otrzymania środków (uznania rachunku Stowarzyszenia). W razie niezgodności otrzymanej kwoty z kwotą składki nie przekraczającej 5 % kwoty składki, składkę uznaje się za opłaconą.
- Zmiana wysokości lub terminu płatności składki członkowskiej przez Walne Zebranie nie będzie stanowiła zmiany niniejszego statutu.
ROZDZIAŁ VI
Postanowienia końcowe
§ 33
W razie rozwiązania się Stowarzyszenia na podstawie uchwały Walnego Zebrania, likwidatorami Stowarzyszenia będą członkowie jego ostatniego Zarządu, chyba że uchwała Walnego Zebrania w przedmiocie rozwiązania Stowarzyszenia będzie stanowić inaczej.
§ 34
- Majątek zlikwidowanego Stowarzyszenia przeznacza się na cel określony uchwałą Walnego Zebrania członków w przedmiocie likwidacji Stowarzyszenia. W razie braku postanowienia uchwały w tej sprawie, o przeznaczeniu majątku na określony cel społeczny orzeknie sąd.
- Koszty likwidacji pokrywa się z majątku likwidowanego Stowarzyszenia.
§ 35
Koszty rejestracji Stowarzyszenia ponoszą solidarnie założyciele.
§ 36
W sprawach nieuregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie przepisy Ustawy i innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Stowarzyszenie zarejestrowane 17.04.2007 r.
|